91% slagingspercentage
100% klanttevredenheid
100% inzet van ons
Maarje van 't Zelfde mediator

Maartje van ‘t Zelfde

Arbeidsmediator

Maartje van 't Zelfde, creatief en flexibel in het oplossen van conflicten

  • Luistert met aandacht en zonder oordeel
  • Empatisch  
  • Ter zake kundig

Maartje van ‘t Zelfde is registermediator met verstand van het arbeids- en sociaal verzekeringsrecht en weet veel over de Wet Verbetering Poortwachter en de Wet Loondoorbetaling bij Ziekte. Maartje heeft als arbeidsdeskundige ervaring in de sociale zekerheid bij het UWV en het bedrijfsleven, waar zij regelmatig een bemiddelende rol vervulde. Tevens heeft zij ruim 20 jaar ervaring als trainer van het arbeids- en sociaal verzekeringsrecht en verzorgt zij nu 10 jaar trainingen op het gebied van conflicten en mediation. Sinds 2007 werkt Maartje als arbeidsmediator bij zowel MKB bedrijven als grotere organisaties (waaronder PostNL, Delta Lloyd en H&M). Ook heeft zij ervaring met groepsmediations en mediations in de Engelse taal.

Hulp nodig?

Maartje van ‘t Zelfde

Maartje van 't Zelfde aan het woord

Ik zie een conflict als een kluwen waarin mensen de (juiste) draad zijn kwijt geraakt. Hoe meer je hier als deelnemer van het conflict in verstrikt bent geraakt, hoe lastiger het wordt om de boel te ontwarren. 

Mediation kan een heel goed hulpmiddel zijn in conflictsituaties, waarbij standpunten van de partijen kunnen worden omgebogen tot gezamenlijke belangen. Partijen moeten luisteren naar het verhaal van de ander, hun eigen verhaal goed kenbaar maken en af en toe eens in de spiegel kijken. Echter is zelfreflectie vaak lastig in een conflictsituatie. Daar komt de rol van de mediator kijken. 

Tijdens mijn mediations ondersteun ik de partijen op een neutrale manier, stel ik gerichte vragen en pas ik de juiste gesprekstechnieken toe. Ik ben oprecht geïnteresseerd in ieders verhaal en bied alle betrokkenen de ruimte om hun standpunten kenbaar te maken. Uiteindelijk zoek ik samen met de partijen naar een oplossing die voor iedereen aanvaardbaar is. In mijn mediations beschouw ik partijen altijd als gelijkwaardig. 

Vrijwillige deelname aan een mediationproces betekent voor mij niet dat dit vrijblijvend is. Ik verwacht dan ook van de partijen dat zij een duidelijke rol oppakken. Voor mij is het belangrijk dat deelnemers gezamenlijk aan het werk gaan om tot overeenstemming te komen. 

Ervaringen & specialisaties

Sinds 2008 meer dan 900 mediations succesvol afgerond, waaronder:

  • Conflict binnen een kinderdagverblijf over de samenwerking van een pedagogisch medewerker en haar collega’s
  • Conflict binnen een huisartsenpraktijk over een vertrouwensbreuk tussen de praktijkhoudende huisarts en haar assistente
  • Conflict binnen een zorginstelling voor ouderen tussen 2 huishoudelijk medewerkers en de directeur over nieuwe werkwijzen.
  • Conflict binnen een huisartsengroep tussen de praktijkhoudende huisartsen over de werkwijze in de toekomst
  • Conflict binnen een scholengemeenschap tussen de conrector en één van de docenten over het
    functioneren van de docent
  • Conflict binnen een “bruidswinkel” over de samenwerking tussen één van de verkoopsters en de rest
    van het team.
  • Conflict binnen een horeca groothandel over de samenwerking binnen de directie (familiebedrijf)
  • Conflict binnen een scholengemeenschap over het functioneren van de praktijkbegeleider
  • Conflict binnen een kappersbedrijf over het functioneren medewerker na langdurig verzuim.
  • Conflict binnen een transportbedrijf over samenwerking directieleden na een echtscheiding
  • Conflict binnen een sieradengroothandel over de re-integratie PR medewerker
  • Conflict schoonheidssalon over samenwerking tussen 4 schoonheidsspecialisten.
  • Conflict binnen een architectenbureau over taken en verantwoordelijkheden office manager
  • Conflict binnen een dans- en muziekschool over functioneren gitaardocent
  • Conflict binnen een verhuurbedrijf van appartementen over samenwerking tussen directeur en bedrijfsleider.
  • Conflict binnen een kerkgenootschap over functioneren medewerker
  • Conflict binnen een lichtdrukkerij over re-integratie lichtdrukker na langdurig verzuim
  • Conflict binnen een woninginrichtingsbedrijf inzake een overplaatsing medewerker na reorganisatie.
  • Conflict binnen een makelaardij na overname tussen nieuwe werkgever en makelaar
  • Conflict binnen een hotelketen na overplaatsing van een chef-kok
  • Conflict binnen een offshore bedrijf over de competenties van een technicus in het buitenland.
  • Conflict binnen een dierenartsenpraktijk over de contacten tijdens de ziekte van een assistente
  • Conflict binnen een bakkerij tussen de eigenaar en een medewerker over een functiewisseling
  • Conflict binnen een drogisterij over de samenwerking tussen de nieuwe eigenaar en een medewerker na een overname.
  • Conflict binnen de blokfluitsectie van een muziekschool
  • Conflict binnen een bank over samenwerking tussen afdelingshoofden
  • Conflict binnen een apotheek over de re-integratie van één van de assistentes.
  • Conflict binnen een begrafenisonderneming over omgang tussen werknemer en klant
  • Conflict binnen een re-integratiebedrijf over verplichtingen van de werknemer tijdens ziekte
  • Conflict binnen een hotel tussen 2 werknemers over taakverdeling.
  • Conflict Chaletpark over taken en verantwoordelijkheden van een werknemer
  • Conflict Kappersbedrijf over verschil in salariëring van werknemers.
Hoe meer je in het conflict verstrikt bent geraakt, hoe lastiger het wordt om de boel te ontwarren. Maartje van 't Zelfde

Onze mensen

Nicolaas van Everdingen

Arbeidsmediator

Bekijken

Robert de Roos

Arbeidsmediator, Zakelijke mediator

Bekijken

Connie Witjens

Arbeidsmediator

Bekijken

Eric Poll

Arbeidsmediator

Bekijken

Ajoeb Mohamedajoeb

Arbeidsmediator

Bekijken

Deze website maakt gebruik van cookies voor de beste gebruikservaring. Ga hiermee akkoord door op 'Accepteer cookies' te klikken.