91% slagingspercentage
100% klanttevredenheid
100% inzet van ons

Opleiding

Voorkom conflictverzuim – de conflictbekwame manager

Rust en respect door een conflictbekwame aanpak bij weerstand
Praktijk ervaringTips & TricksHou de relatie goed, ook bij slecht nieuwsWaardering en energie

De conflictbekwame manager

In elke samenwerking spelen verschillende belangen en inzichten. Hoe platter de organisatie, hoe meer daarover gepraat wordt. Als manager, leidinggevende of directie bepaal jij de manier waarop die gesprekken gevoerd worden: competitief, vluchtend, of assertief en empathisch. Ook wanneer het echt moeilijk is. Conflicten horen erbij, hoe je ermee omgaat maakt het verschil. Die manager of directeur die altijd rustig en gerespecteerd is, dat kun jij zijn.

Conflicten kosten tijd, geld en (negatieve) energie

Conflict is de kern van veel van de grootste mislukkingen. Conflict ligt ook aan de basis van sommige van de mooiste successen van jou persoonlijk, als team of als organisatie. Het verschil wordt gemaakt door het proces; hoe ga je met de situatie om. Als het je lukt om de kracht van een conflict te controleren, inspireer je jouw medewerkers.

Weerstand gebruiken

Deze training leert jou om conflict te normaliseren te worden. Het hoort erbij, je kunt het niet ontlopen en ook niet altijd tot oorlog laten escaleren. Het doel van deze training is om jouw vaardigheden in het omgaan met conflicten te verbeteren. Je leert om cruciale informatie uit jezelf en uit anderen te halen en daarbij aan te sluiten wanneer je oplossingen genereert.

Een handvat voor de toekomst

Deze training zal de manier waarop jij een conflict benadert veranderen. De training helpt je je eigen gedrag te controleren zodat je betere resultaten haalt uit conflicten.

Hulp nodig? Iris Ydema Opleidingsmanager

Schrijf je direct in

Het aantal plaatsen is beperkt, dus schrijf je nu in om jouw plek te reserveren.
Elke laatste woensdag en donderdag van de maand in oneven maanden.
Klantverhalen

Meteen kunnen inzetten: mijn eerstvolgende vergadering duurde de helft van de tijd en was twee keer zo effectief!

Ik was verbaasd over het effect dat de nieuwe benadering op mijn mensen had.

Opleidingsdata maart 2020
Dag 1, 25 maart 2020 09:30 - 17:00 uur
Dag 2, 26 maart 2020 09:30 - 17:00 uur
Opleidingsdata mei 2020
Dag 1, 27 mei 2020 09:30 - 17:00 uur
Dag 2, 28 mei 2020 09:30 - 17:00 uur
Opleidingsdata juli 2020
Dag 1, 29 juli 2020 09:30 - 17:00 uur
Dag 2, 30 juli 2020 09:30 - 17:00 uur
Opleidingsdata september 2020
Dag 1, 23 september 2020 09:30 - 17:00 uur
Dag 2, 24 september 2020 09:30 - 17:00 uur
Opleidingsdata november 2020
Dag 1, 25 november 2020 09:30 - 17:00 uur
Dag 2, 26 november 2020 09:30 - 17:00 uur

Uw trainers

Leon Hoornweg
Arbeidsmediator, Mediator in International Organisations, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken
Dominique Nelissen
Arbeidsmediator, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken
Diederik Diercks
Arbeidsmediator, Directie, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken

Interesse in deze opleiding?

Schrijf je vandaag nog in om jezelf van een plek te verzekeren.

Wat ga je doen in de training

In deze training krijg je inzicht in het ontstaan en verloop van conflicten. Je krijgt modellen aangereikt waarmee je conflictdynamiek en conflictgedrag kunt duiden en begrijpen. Je oefent jouw conflictvaardigheden en oefent ze nogmaals onder druk. Dit doe je aan de hand van jouw eigen situatie.

Je bevindt je in een groep mensen met het zelfde doel. Door met hen hun situaties en die van jou te bespreken krijg je meer begrip voor de verschillende opties. Je wordt aan het werk gezet en kunt altijd terugvallen op zeer ervaren trainers en mediators die jou helpen jouw situatie net iets scherper te zien, waardoor je een aanpak kiest die leidt tot beweging bij de ander.

Wat levert het op?

Productiviteit verhogen:

  • Minder verzuim
  • Positieve energie in de organisatie verhogen, minder individuele stress
  • Een omgeving van creatieve samenwerking creëren
  • Creatieve oplossingen voor problemen genereren

Top-performers aan je binden:

  • Rust en respect binnen jou team
  • Versterkt je hiërarchische relatie
  • Betrokken teams die open met elkaar communiceren

Risk management:

  • Voorkomt destructief gedrag en sabotage op de werkvloer

Kostenreductie

  • Betere zakelijke beslissingen nemen
  • Initiatieven effectiever implementeren

Opleidingsoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies voor de beste gebruikservaring. Ga hiermee akkoord door op 'Accepteer cookies' te klikken.