91% slagingspercentage
100% klanttevredenheid
100% inzet van ons

Opleiding

Becoming Conflict Competent

Volg de opleiding 'Becoming Conflict Competent' bij Result Mediation.

Becoming Conflict Competent

Conflict ligt aan de basis van sommige van de mooiste successen van jou persoonlijk, als team of als organisatie. Conflict is ook de kern van veel van de grootste mislukkingen. Het verschil wordt gemaakt door het proces; hoe ga je met de situatie om. Als het je lukt om de kracht van een conflict te controleren, dan word jij de gangmaker die nieuwe ideeën en creatieve oplossingen genereert voor lastige situaties.

Weerstand gebruiken

Deze training leert jou om die gangmaker te worden. Het doel van deze training is om jouw vaardigheden in het omgaan met conflicten te verbeteren. Becoming Conflict Competent leert je om cruciale informatie uit jezelf en uit anderen te halen en daarbij aan te sluiten wanneer je oplossingen genereert.

Een handvat voor de toekomst

Becoming Conflict Competent zal de manier waarop jij een conflict benadert veranderen. De training helpt je je eigen gedrag te controleren zodat je betere resultaten haalt uit conflicten.

Hulp nodig? Felix Merks

Voordelen van Becoming Conflict Competent

Kostenreductie:

  • Betere zakelijke beslissingen nemen
  • Initiatieven effectiever implementeren

Productiviteit verhogen:

  • Minder verzuim
  • Positieve energie in de organisatie verhogen, minder individuele stress
  • Een omgeving van creatieve samenwerking creëren
  • Creatieve oplossingen voor problemen genereren

Top-performers aan je binden:

  • Versterkt je hiërarchische relatie
  • Betrokken teams die open met elkaar communiceren

Risk management:

  • Voorkomt destructief gedrag en sabotage op de werkvloer

Blijf op de hoogte van deze opleiding

Wilt u deze opleiding als incompany inzetten? Neem dan contact met ons op.
De datum van deze opleiding is nog niet vastgesteld. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Klantverhalen

Intens en inspirerend. Gaaf. Uiteindelijk valt alles op zijn plek.

Supergaaf, goed, veel verdieping. Ik ben een stuk verder, dit gaat werken.

Compact format werkt heel erg goed. Heb me als een spons volgezogen.

Deze opleiding is, in-company, beschikbaar op aanvraag.

Uw trainers

Diederik Diercks
Arbeidsmediator, Directie, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken
Felix Merks
Arbeidsmediator, Mediator in International Organisations, Partner, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken
Elsbeth Snieders
Arbeidsmediator, Mediator in International Organisations, Trainer, Zakelijke mediator
Bekijken
Juanita Wijnands
Trainer
Bekijken
Birgitta Smits
Arbeidsmediator, Mediator in International Organisations
Bekijken

Indeling van lesblokken

Zelfbewustzijn vergroten

Voorafgaand aan deze training moet u de CDP-test doen en ontvangt u een persoonlijk rapport met feedback over hoe u op dit moment met conflict omgaat. Na de training kunt u de CDP-test nogmaals doen om zo te meten wat u heeft geleerd en hoe u meer Conflict Competent bent geworden.

Omgaan met emoties

Wilt u emoties – uw eigen en die van anderen – beter controleren? Becoming Conflict Competent leert u uw eigen “hot buttons” te herkennen en hoe u uzelf en anderen kunt kalmeren in lastige situaties.

Het systeem van het conflict herkennen

Becoming Conflict Competent bekijkt een conflict als systeem: hoe ervaren alle betrokken partijen het conflict. Door het hele plaatje te zien bent u beter in staat te beoordelen wat u zelf uit de situatie wilt halen en, minstens zo belangrijk, wat de ander wil bereiken.

Doormiddel van een reflectie de situatie de-escaleren

Becoming Conflict Competent maakt gebruik van Dr. Sherod Miller’s Information wheel® om jou te helpen een conflict te begrijpen. Zes met elkaar samenhangende gesprekstechnieken helpen je duidelijk te krijgen wat je ziet, denkt, voelt, wil en doet om de situatie op te lossen.

Werken in de SkillsZone®

Met conflict competentie betrek je de ander in een interactieve ruimte tussen flight en fight, de SkillsZone®. Hier ga je naar de kern van het conflict en creëer je de beste oplossing. Tijdens deze training leer je hoe je in de SkillsZone komt, blijft en teruggaat. Je gaat dit trainen met echte conflicten en krijgt in een veilige omgeving feedback.

Luisteren om te begrijpen

De Listening Cycle® is een tool en 5 skills die essentieel zijn voor het begrijpen van de belevenis van een conflict van de ander en het vinden van mogelijke oplossingen.

Het gezamenlijk in kaart brengen van het conflict

Alles komt samen wanneer je met de ander een gezamenlijke oplossing voor het conflict gaat maken. Je zult leren hoe je van begin tot eind door een conflict heen loopt, zowel 1 op 1, als in een groep.

Interesse in deze opleiding?

Schrijf je vandaag nog in om jezelf van een plek te verzekeren.

Opleidingsoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies voor de beste gebruikservaring. Ga hiermee akkoord door op 'Accepteer cookies' te klikken.