91% slagingspercentage
87% klanttevredenheid
100% inzet van ons

9 skills van actief luisteren – introductie

Heeft u ook een training actief luisteren gehad? Het helpt ons productievere gesprekken te voeren die tot betere resultaten l [...]

9 skills van actief luisteren – Introductie

Heeft u ook een training actief luisteren gehad?

Het helpt ons productievere gesprekken te voeren die tot betere resultaten leiden. Actief luisteren betekent je gesprekspartner op zo’n manier benaderen dat deze ervaart dat je oprecht geïnteresseerd bent.

Actief luisteren is het begin van een ketting die ertoe leidt dat de ander doet wat jij graag wil:

  1. Actief luisteren: luister naar de ander en zorg dat die weet dat je luistert
  2. Empathie: probeer de ander te begrijpen en te begrijpen wat die voelt
  3. Verstandhouding: de ander begint jou ook te begrijpen en te vertrouwen
  4. Invloed: nu de ander jou vertrouwt mag je hem helpen met het oplossen van zijn problemen en hem advies geven
  5. Gedragsverandering: de ander gaat handelen.

Wist u dat de meeste mensen een of twee van de 9 actief luisteren technieken beheersen? Zelfs de beste mediators hebben ze ooit alle 9 geleerd, maar gebruiken er vaak maar drie of vier.

Even opfrissen
In deze serie laten wij alle 9 technieken langs komen.

contact

Tijd om in contact te komen

Met professionele mediation lossen wij meer dan 90% van de conflicten op. Snel en tot tevredenheid van beide partijen.