Training ‘Invloed op lastige cliënten’

“Ik weet dat het geen constructief gesprek is, ik weet dat ze niet naar me luisteren, maar toch lukt het me niet om dat te doorbreken”. Een heel bekend gevoel dat iedereen in andere situaties wel eens heeft. Een werknemer in de slachtoffer-rol, verdrietig en passief, een werkgever in de slachtoffer-rol, boos en vijandig. Een werkgever die alles beter weet, een werknemer met een verborgen agenda. Hoe zorg je ervoor dat je je niet een doelloos gesprek in laat trekken en dat partijen jouw advies, hun re-integratie-verplichtingen, opvolgen.

Inhoud

In een training van een dag wordt gekeken naar de dynamiek die ervoor zorgt dat situaties zoals ze hierboven worden beschreven ontstaan. Wat gebeurt er met jou en hoe beïnvloed je dat. Wat is er aan de andere kant aan de hand en hoe verander je hun gedrag.

Moeilijke gesprekken

Een deel van de training is een verdieping van de training “Moeilijke gesprekken” . Er zal ruimte zijn om in rollenspellen te ervaren wat er in een moeilijk gesprek gebeurt en te oefenen hoe je je eigen gedrag hierop aanpast.

De kunst van het overtuigen

Je overtuigt iemand natuurlijk met feiten. Toch? En waarom luisteren ze dan niet? Robert Cialdini ontwikkelde een aantal “principles of influence”. Aan de hand van deze principes worden praktijksituaties bekeken en geoefend. Ook hier zal iedereen in rollenspellen kunnen oefenen.

Data

Op aanvraag

Aantal deelnemers

Max. 15 deelnemers

Locatie

Nader te bepalen

Opleidingsduur

1 dag van 10:00-17:00 uur

Taal

Nederlands

Kosten

€ 660,– excl. btw

Punten

Nader in te vullen

Op aanvraag

Contact

Neem voor meer informatie en overleg contact op met Diederik Diercks of Monique van Dongen. 020-2050239

Agenda

Bekijk de volledige agenda van opleidingen, trainingen en andere events.