Jan goossens mediator

Jan Goossens

Bedrijfsjurist, pionier/ondernemer
Business mediatorsCoachEmployment mediatorsPartner

Jan Goossens. Een luisterende doorpakker

  • Show what you can achieve with a positive attitude.
  • Understand what comes first for both parties.
  • Continue until there is no loser anymore

Mediating is in Jan Goossens’s blood. Since 1971 he has worked as a corporate lawyer at Philips, Brabants Vastgoed, Wilma and the Dutch Security Service. In 1987 he took matters into his own hands and founded the first Dutch professional office of external company lawyers. Jan was also at the cradle of the current Result Mediation in 1998. With his positive attitude and expertise, he encourages parties to continue until a solution is reached. He likes to think along actively and can put himself in the best of situations. His corporate legal experience makes Jan a discussion partner for lawyers and other lawyers. In addition to Dutch mediations, he also does this in English, French and German.

Need help?

Jan Goossens

Bedrijfsjurist, pionier/ondernemer

Jan Goossens speaking

Een conflict benader ik op zijn Cruijffiaans: eerst zie je alleen de nadelen en het ongelijk van de ander en geleidelijk aan zie je dat er nieuwe kansen ontstaan. Belangrijk is dat de partijen bij een conflict beseffen dat zij er beter uit zullen komen dan dat zij erin gaan. Dit vereist geduld, zij moeten wachten tot alles achter de rug is.

Wanneer partijen de conflictsituatie in een mediation besluiten te behandelen, zie ik vaak dat er onderling veel wantrouwen bestaat. Het is aan mij om tussen de partijen te bemiddelen. Ik ben deelnemers altijd erg dankbaar dat ze mij hebben ingeschakeld en vind het heel bijzonder dat elke afzonderlijke deelnemer een vertrouwensrelatie met mij opbouwt. Vanuit dit vertrouwen groeit uiteindelijk de oplossing.

Geen enkele mediation is hetzelfde, maar voor mij staan begrip voor elke partij en een evenwichtige oplossing bij ieder traject centraal. Tevens beschouw ik levensplezier en er voor elkaar zijn als pijlers van ons bestaan; of dit nu zakelijk of privé is. Partijen kunnen van mij verwachten dat ik de mediation inga met een no-nonsense mentaliteit, oplossingsgerichte aanpak en groot empatisch vermogen richting de betrokkenen.

Voordat ik de mediation in ga, verwacht ik een duidelijke wensenlijst van de partijen. Ik wil graag weten wat zij willen bereiken en wat voor hen nu én in de toekomst het belangrijkst is. Door daarover met elke partij in gesprek te gaan, wordt voor mij helder wat mij te doen staat om de wensen zo goed mogelijk te vervullen.

Experiences & specializations

Sinds 1998 honderden conflicten opgelost.

Als voormalig bedrijfsjurist (o.a. Philips, hoofd juridische afdeling Wilma bouw, IGB – thans Boskalis) en de eerste operationele voorzitter van het NMI (thans MfN) heb ik met enkele honderden mediations een brede en langdurige mediationervaring opgebouwd. Enkele voorbeelden van de opgeloste conflicten:

  • Arbeidsconflict tussen een topambtenaar en diens medewerker
  • Arbeidsconflict in een familiebedrijf, gecombineerd met opvolgingsproblematiek
  • Conflict tussen een Nederlands ingenieursbureau en een Duitse scheepswerf
  • Conflict tussen een Nederlands bedrijf en de Indiase vestiging van een multinational
  • Arbeidsconflict in een hotel met een allochtone werknemer
  • Diverse mediations in de Engelse en de Franse taal
  • Arbeidsconflict bij een supermarkt
  • Diverse conflicten op verwijzing van de rechtbank
  • Conflict tussen een bank en een multinational over de automatisering
  • Samenwerkingsconflict tussen directeuren/grootaandeelhouders
  • Conflict tussen een vader en zijn zoon in een familiebedrijf
  • Conflict over 500 geschilpunten tussen een projectontwikkelaar en diens opdrachtgever
  • Arbeidsconflict op een internationale school (meertalig)
  • Arbeidsconflict tussen de directeur/eigenaar en een medewerker van het eerste uur
  • Veel arbeidsconflicten met werknemers met een burn-out
  • Arbeidsconflict in een sociale werkplaats
  • Diverse samenwerkingsconflicten binnen medische maatschappen
  • Arbeidsconflict bij een academisch ziekenhuis
  • Conflict met veel media aandacht tussen een projectontwikkelaar en de gemeente
  • Conflict tussen een patiënt en een ziekenhuis/de medisch specialist
  • Conflict tussen een ministerie en een medewerker over een ontslagkwestie
  • Diverse conflicten op verzoek van UWV
  • Octrooiconflict tussen een Nederlands en een buitenlands bedrijf
  • Conflict tussen een tandarts en diens medewerker
  • Conflict bij een tandtechnisch laboratorium
Één van de grootste voordelen van mediation is de snelheid waarmee kwesties worden opgelost. U kunt weer verder.’ Jan Goossens

Our people

Diederik Diercks

View

Dominique Maas

View

Elsbeth Snieders

View

Jan Goossens

View

Felix Merks

View

This website uses cookies for the best user experience. Agree to this by clicking on 'Accept cookies'.