Becoming Conflict Competent

Conflict ligt aan de basis van sommige van de mooiste successen van jou persoonlijk, als team of als organisatie. Conflict is ook de kern van veel van de grootste mislukkingen. Het verschil wordt gemaakt door het proces; hoe ga je met de situatie om. Als het je lukt om de kracht van een conflict te controleren, dan word jij de gangmaker die nieuwe ideeën en creatieve oplossingen genereert voor lastige situaties.

Deze training leert jou om die gangmaker te worden. Het doel van deze training is om jouw vaardigheden in het omgaan met conflicten te verbeteren. Becoming Conflict Competent leert je om cruciale informatie uit jezelf en uit anderen te halen en daarbij aan te sluiten wanneer je oplossingen genereert. Becoming Conflict Competent zal de manier waarop jij een conflict benadert veranderen. De training helpt je je eigen gedrag te controleren zodat je betere resultaten haalt uit conflicten.

Voordelen van Becoming Conflict Competent

Kostenreductie:

  • Betere zakelijke beslissingen nemen
  • Initiatieven effectiever implementeren

Productiviteit verhogen:

  • Minder verzuim
  • Positieve energie in de organisatie verhogen, minder individuele stress
  • Een omgeving van creatieve samenwerking creëren
  • Creatieve oplossingen voor problemen genereren

Top-performers aan je binden:

  • Versterkt je hiërarchische relatie
  • Betrokken teams die open met elkaar communiceren

Risk management:

  • Voorkomt destructief gedrag en sabotage op de werkvloer

Onderdelen van deze training zijn:

  • Zelfbewustzijn vergroten: voorafgaand aan deze training moet u de CDP-test doen en ontvangt u een persoonlijk rapport met feedback over hoe u op dit moment met conflict omgaat. Na de training kunt u de CDP-test nogmaals doen om zo te meten wat u heeft geleerd en hoe u meer Conflict Competent bent geworden.
  • Omgaan met emoties: Wilt u emoties – uw eigen en die van anderen – beter controleren? Becoming Conflict Competent leert u uw eigen “hot buttons” te herkennen en hoe u uzelf en anderen kunt kalmeren in lastige situaties.
  • Het systeem van het conflict herkennen: Becoming Conflict Competent bekijkt een conflict als systeem: hoe ervaren alle betrokken partijen het conflict. Door het hele plaatje te zien bent u beter in staat te beoordelen wat u zelf uit de situatie wilt halen en, minstens zo belangrijk, wat de ander wil bereiken.
  • Doormiddel van een reflectie de situatie de-escaleren: Becoming Conflict Competent maakt gebruik van Dr. Sherod Miller’s Information wheel® om jou te helpen een conflict te begrijpen. Zes met elkaar samenhangende gesprekstechnieken helpen je duidelijk te krijgen wat je ziet, denkt, voelt, wil en doet om de situatie op te lossen.
  • Werken in de SkillsZone®: met conflict competentie betrek je de ander in een interactieve ruimte tussen flight en fight, de SkillsZone®. Hier ga je naar de kern van het conflict en creëer je de beste oplossing. Tijdens deze training leer je hoe je in de SkillsZone komt, blijft en teruggaat. Je gaat dit trainen met echte conflicten en krijgt in een veilige omgeving feedback.
  • Luisteren om te begrijpen: De Listening Cycle® is een tool en 5 skills die essentieel zijn voor het begrijpen van de belevenis van een conflict van de ander en het vinden van mogelijke oplossingen.
  • Het gezamenlijk in kaart brengen van het conflict: alles komt samen wanneer je met de ander een gezamenlijke oplossing voor het conflict gaat maken. Je zult leren hoe je van begin tot eind door een conflict heen loopt, zowel 1 op 1, als in een groep.

Docenten

Felix Merks LL.M.
Felix Merks is Director of Result Mediation, the largest Mediation provider in the Netherlands and member of JAMS International. Felix is an experienced mediator, trainer, and consultant in complex negotiations. He is Master of Dispute Resolution (University of Amsterdam, cum laude) and has been trained as a trainer in negotiation strategy and skills at Harvard Law School. Before founding Result ADR he held various commercial management positions at international companies. He is currently residing in Ankara (Turkey).

Elsbeth Snieders MSc
Elsbeth Snieders is a senior mediator with a special interest in negotiation and intercultural dynamics. Elsbeth has mediated and facilitated in many different settings including Singapore’s Subordinate Court and the Central Bank of the Netherlands. In addition, she has coached and trained (senior) professionals in negotiation, mediation, and change management. Prior to starting her career as a mediator, Elsbeth worked in various roles for General Electric Company and for the Dutch Central Bank. She has experience in both the public and private sector.

Birgitta van der Meulen-Smits LL.M.
Birgitta Smits is an experienced mediator and trainer. She has extensive cross-cultural work experience in governmental organizations in the United States, Suriname, Bangladesh and Belgium. Birgitta has completed a certificate degree in World Religions, Diplomacy and Conflict Resolution at George Mason University (Virginia, USA) and was a Virginia Court certified mediator.

mr. Diederik Diercks
Diederik Diercks is trainer in onderhandelen en mediationvaardigheden en mediator in arbeidsgeschillen en burenconflicten.

Hij heeft een achtergrond als arbeidsjurist. Diederik is een aantal jaar in Italië werkzaam geweest op het Nederlands Consulaat en als roeicoach. Binnen Result is hij als Directeur Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van de organisatie. Diederik heeft gepubliceerd in het tijdschrift Conflicthantering en het tijdschrift Nederlandse Mediation.

Juanita Wijnands
Juanita Wijnands is interculturalist by life-experience and profession. She has more than 20 years of experience in the field of Intercultural Management. She is active as intercultural mediator and coach with a special focus and interest in conflict resolution and effective intercultural dynamics and communication. Her clients are global and local. Her counterparts are Board Executives, Senior and Middle Management.



Data 2017

Incompany & oktober 2017

Duur van de opleiding

2 dagen

 

Aantal deelnemers

Maximaal 15 personen

Locatie

Incompany of centraal

Opleidingsduur

2 dagen

Taal

Nederlands

Voor wie

Teams, managers, HR-managers, professionals

Kosten

open inschrijving: € 1250,- p.p. excl. btw

in house ca. € 10.000,- excl. btw

 

Punten

 

Informatie/downloads

Inschrijven

Inschrijven

Contact

Neem voor meer informatie en overleg contact op met Iris Ydema, opleidingsmanager Result Mediation

020-2050251

Agenda

Bekijk de volledige agenda van opleidingen, trainingen en andere events.